Six Seasons

珍惜拥有的一切 当它依然还在你身边 现在才了解 已过一光年 人为何总要失去挚爱才会懂得去学会 ........(书签) ...my song

Sunday, October 19, 2008

化装舞会 aka Fancy Dress

Finally found this song online! This is classic!

Basically this is an oldie if i am not mistaken back in late 80s, when i was still a little boy and heard it over the radio via 95.8, and also the most famous song by the singer.

It's relaxing to hear her voice and this song. This song talks about a story similar to "Cinderella". The english translation of the song is "Fancy Dress". You could relate to that. Coming to dat reminds me of the fancy dress party i took part when i was only in primary one. i still remembered i played the role of a SHY sheep...hahaa. and the attire i was told to wear was a pair of pyjamas...which i neva wore before in my life, and my mum actually bought me a pair juz for the event. It was a dumb event though, and dat was the sole reason which actually caused me to remember it even till today. becos i simply cannot see the link between pyjamas and a sheep.......haha.

化妆舞会

作词:梁弘志 作曲:梁弘志
演唱:于台烟

我带着面纱,和镶着假钻的头坠
参加这场期待已久的化装舞会
我知道这将是我,唯一的机会
与你熟悉却又陌生地相对
朋友们都说我长得平凡而无味
却从来没人注意到我的内在美
或许这是个流行带着面具的社会
而我也尝尽了被忽略的滋味
你终于温柔地走向我
赶走了灰姑娘的自卑
你一直温柔地拥着我
叫人寂莫忘了伤悲
任我旋转任我陶醉
啦---啦---
任我旋转任我陶醉
(朋友们都说我长得平凡而无味)
(却从来没人注意到我的内在美)
(或许这是个流行带着面具的社会)
(而我也尝尽了被忽略的滋味)
(别想那么多了好好享受这场舞会吧)
请别要求我揭开那美丽的虚伪
只怕看到你的眼里有淡淡的后悔
当音乐结束之后我将离开你
让我们都带着美好回忆而归
你终于温柔地走向我
赶走了灰姑娘的自卑
你一直温柔地拥着我
叫人几乎忘了伤悲
任我旋转任我陶醉
啦---啦---
你终于温柔地走向我
赶走了灰姑娘的自卑
你一直温柔地拥着我
叫人几乎忘了伤悲
嘿---嘿---

Listen to the song here

I actually woke up at 8am automatically this morning, because apparently the diligent side of me kept asking me to wake up and start to do my school assignment and project which is due at the end of this week!!! and which i totally had little energy to do as it is "Brainy intensive". and the consolation is that i did start and typed the report to the 4th page. Will continue to work hard and be stressed...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home