Six Seasons

珍惜拥有的一切 当它依然还在你身边 现在才了解 已过一光年 人为何总要失去挚爱才会懂得去学会 ........(书签) ...my song

Sunday, June 28, 2009

经典回顾----陈艾湄

have been rotting at home over the past weekend.....thanks to my non stop coughing which is giving me trouble and the powerful medicine which juz simply literally turns me into a lethargic 'zombie'. Michael Jackson died, due to suspected drug overdose (8)....i took 7 types of medication over the weekend.....who noes, i may suffer from the cardiac arrest anytime too....lol....

Have been listening to these lot of retro songs, which can't help but makes me feel so aged....

陈艾湄


does this name sound familiar to u in anyway???

believe that the answer will be no for the majority...

worth mentioning that she does have quite a couple of pretty nice duet songs back then in the early 1990s...yes, somehow i only know her popular duet songs, at least popular enough for me to know them as a kid back then and remember them as an adult currently after around 20 years. perhaps these titles may sound familiar to u again:

谁说我不在乎

男)一封不该来的信,你又何必介意
昨天的你,变得好模糊真叫人,捉不住
(女)捉不住的是你的心 不是我太在乎
在她信中 你对她好温柔 你怎麽解释清楚
(合)为什麽感情变得好脆弱
(男)我不想感情介入,第三者 oh~no
(合)难道一生的承诺
(男)轻易在误解中错过(女)轻易在抉择中失落
(合)让心中 难圆的梦伴随你我
(男)猜不透的,是你的心
(女)谁说我不在乎
(合)昨天的你,变得好模糊,难道只为了一封信
(合)昨天的你变得好模糊
(合)难道只为了一封信


谁说我不在乎shei shuo wo bu zai hu - 高明骏,陈艾楣

我悄悄地蒙上你的眼睛

演唱:高明骏 陈艾湄

男)你悄悄地蒙上我的眼睛
要我猜猜你是谁
从mary到sunny和ivory
就是不喊你的名字
(女)我悄悄地蒙上你的眼睛
让你猜猜我是谁
从mary到sunny和ivory
却始终没有我的名字
(合)为什麽你的双手在颤抖
笑容凝结在你的眼中
难道你对我会所有改变
(女)我不再是你的唯一
(男)我只是故意再逗你

(女)我悄悄地蒙上你的眼睛
让你猜猜我是谁
从mary到sunny和ivory
却始终没有我的名字

(男)你悄悄地蒙上我的眼睛
要我猜猜你是谁
从mary到sunny和ivory
就是不喊你的名字
(女)我悄悄地蒙上你的眼睛
让你猜猜我是谁
从mary到sunny和ivory
却始终没有我的名字
(合)为什麽你的双手在颤抖
笑容凝结在你的眼中
难道你对我会所有改变
(女)我不再是你的唯一
(男)我只是故意再逗你
(女)我悄悄地蒙上你的眼睛
让你猜猜我是谁
(合)要知道我对你的感觉
究竟是眼睛里的你
(合)要知道我对你的感觉
究竟是眼睛里的你


wo qiao wiao de meng shang ni de yan jing - 高明骏,陈艾楣



我拥有你的心


wo yong you ni de xin - 陈艾楣 + 高明俊


and coincidentally, she sang these songs together with the 丛林男孩 --- forest boy if you wanna literally translate the description, 高明骏.

Hope these songs brings back some of your memories of the early 1990s pop

0 Comments:

Post a Comment

<< Home