Six Seasons

珍惜拥有的一切 当它依然还在你身边 现在才了解 已过一光年 人为何总要失去挚爱才会懂得去学会 ........(书签) ...my song

Tuesday, April 25, 2006

只愿为你守着约

It seems that i'm still having hangovers from 黄舒骏's concert last friday. I dare to say that i'm one of the youngest audience there cos i've only seen one person who looked younger than me...and apparently she was there to accompany her parents....


只愿为你守着约 唱:王菲 词曲:黄舒骏

我没有感觉除了等你我的心如止水
我痴心守约不愿更改一点点
是甚么世界还有我们这般遥远的苦恋
我甚么不缺只贪有你在身边

许多人在周围我却从未眷恋
再也没人象你给我初见颤动的感觉

我只愿为你守着约
我的心永远那么甜
也许孤单寂寞但心中依然无悔也无怨
我只愿为你守着约我的心从没有走远
不管阴晴圆缺不管时间空间
一生都不会改变
再长的路众然距离遥远
我能穿越

想念着你的笑我忍不住流泪
再也没有人比我了解
那爱得坚决的滋味

It was only until last friday that i knew that this song was written by him. He told us that he had tailored the song specially for 王菲, becos during that time she was in a long distance relationship with 窦唯, after which they got married, had a daughter and divorced (in 1998 if i din remember wrongly). Btw this song was released in 1994 if i din remember wrongly.....After i knew the story, i began to appreciate the song more. She really sang it well :)

Listen to the song here

0 Comments:

Post a Comment

<< Home