Six Seasons

珍惜拥有的一切 当它依然还在你身边 现在才了解 已过一光年 人为何总要失去挚爱才会懂得去学会 ........(书签) ...my song

Monday, February 28, 2011

好久不见

A seemingly forgotten space, finally picked up the drive to post something.

Very occupied with all sorts of itenary: mainly revolving around the new house reno, shopping for furniture and all sorts of household necessities, etc.

Pre-wedding shots done, and shall be ready by Apr. Not much prep for the wedding is done yet!!!!!

Still adjusting to my new job. Was happy that i have received good feedback from my pioneering batch of students in the institution for CP4016, the only examinable module which i am taking care of. Even though I know that i am definitely not a Nice Teacher in the eyes of the students -- i still recall they ever make certain remarks to me like:

"Cher, why you dun gif chance one? late one min oso cannot???"

"Cher, why you always in class so early one??? the class start at 8 you 745 alr reach????"

"Cher, y u so serious one??? smile more la...."

Even though they are not from the parent diploma i am teaching, but nonetheless they are an interesting group of pple whom have added fun colors to begin my teaching career in a new environment.

Tmr is their examination for the module, good luck to them =)


Nice songs to end this post!



末班车 --- 萧煌奇

The No.1 song in my pop chart for this month. Touching lyrics, superb singing, melancholic melody with the minor chords. will touch anyone who have experienced the feeling of parting from a loved one.

作词:马嵩惟作曲:李伟菘

空着手犹如你来的时候
紧皱的额头终於再没有苦痛
走得太累了眼皮难免会沉重
你没错是应该回家坐坐

鸣笛声悄悄地刺进耳朵
这一次挥手恐怕再没机会问候
最后一遍了换你躲进我双肘
像靠在曾爷我的天空

别说话泪水你别带走
镜子里的我已留下你轮廓上的笑容
别回眸末班车要开了
你不过先走深爱是让不舍离开的人好好走

鸣笛声悄悄地刺进耳朵
这一次挥手恐怕再没机会问候
最后一遍了换你躲进我双肘
像靠在曾爷我的天空

别说话泪水你别带走
镜子里的我已留下你轮廓上的笑容
别回眸末班车要开了
你不过先走深爱是让不舍离开的人好好走

别牵挂约好我们再见
散步的午后要像从前再挽着手叙旧
别逗留末班车要开了
路到了尽头回头是为永留心口的人好好走






胡夏 - 愛都是對的
Another very nice song in the recent months. heard this song by coincidence on a sat morning when i automatically woke up at 6+, and i happen to hear this song over radio. was immediately captivated by it in the first instance and i frantically went to my pc to search for the title and singer by a sentence in the lyrics "誰忘了 那關於愛情的規則"

作词:易家扬 作曲:马奕强


我要过多久才能好呢
有好多辛苦路得走
走到口渴眼泪乾了
人会领悟些什麽

回忆是记者
它会挖出不为人知的寂寞
每一个人的以前
住在心里像事后的孤儿

谁记得那给你心碎的前者
看着月光的河变成一片要命的沙漠
许多人都被骗还硬说太值得

爱都是对的
谁忘了那关於爱情的规则
多少两人漫步变成街上一个人哭着
被抛弃的纪念马路上漂流着
唉人都一样远离快乐

嘿往事重演又去爱了
好些对话是相似的
以前的我它在闹着
爱有好多下集呢

命运轮回着
爱的前身看着时间苦笑呢
浪费一生的想念
最后才懂什麽应该割舍

谁被爱选中做下一个






蕭閎仁-太自由

Fantastic musical arrangement of 'orchestra type' which is to my liking, unique 6/8 beat tempo. An excellent song to sing during ktv sessions!

作词:吕志杰作曲:萧闳仁

勇敢的背后是懦弱
狂欢了以后是落寞
爱情的结局是什r?

争吵的藉口那麽多
逃避到最后无处躲
我们不应该再沉默

学会太多说法
愈是逞强愈无法坚强
对於爱情的想像
蒙上灰了不再奢望

太自由我们都太自由
不是想取暖想占有就能够骗彼此说
争吵都过去了
不自由我们都不自由
为何时间都静止了我却仍怀念着你
那背叛的温柔

争吵的藉口那麽多
逃避到最后无处躲
我们不应该再沉默

别对自己说谎
愈是假装就愈是受伤
你在爱中逃亡
却走失了我好害怕

太自由我们都太自由
不是想取暖想占有就能够骗彼此说
争吵都过去了
不自由我们都不自由
为何时间都静止了我却仍怀念着你
背叛的温柔

到世界尽头别再打听我的下落
就算在你心中只剩一片荒漠
不后悔爱过痛过

太自由我们都太自由
不是想取暖想占有就能够骗彼此说
争吵都过去了
不自由我们都不自由
为何时间都静止了我却仍怀念着你
那背叛的温柔






羅志祥-拼甚麼

The 4th hit. The previous 3 are way better in terms of the melody. This one wins because of lyrics, something which is close to all of our hearts...."What are we working hard for" The mtv is also the most touching and meaningful among the 4. Working hard for family? loved ones? friends.

作词:姚若龙作曲:徐继宗

我在拼什麽在意什麽最多

人群走了灯光不再场地凌乱
太多情绪显得想喊想听很难
讽刺怀疑总是很酸一路纠缠
冷言冷语不看不管心却敏感
路灯擦亮午夜车窗像泪光闪闪
想要跟谁温暖的交谈却只有我和孤单
早上匆匆忙忙出门时好在有灯忘了关
向谁坚持等了整夜要给我陪伴
我在拼什麽在意什麽最多
为了什麽又累又寂寞
不怕别人误会了就怕最在乎的人也不想懂
有些时候我会做梦盼望回过头你在身后温柔看我
没有不快乐没有逼我做抉择懂我拼什麽懂我最宝贝你了

想要跟谁温暖的交谈却只有我和孤单
早上匆匆忙忙出门时好在有灯忘了关
向谁坚持等了整夜要给我陪伴
我在拼什麽在意什麽最多
为了什麽又累又寂寞不怕别人误会了
就怕最在乎的人也不想懂有些时候我会做梦
盼望回过头你在身后温柔看我
没有不快乐没有逼我做抉择懂我拼什麽
懂我最宝贝你了懂你让我多痛

0 Comments:

Post a Comment

<< Home