Six Seasons

珍惜拥有的一切 当它依然还在你身边 现在才了解 已过一光年 人为何总要失去挚爱才会懂得去学会 ........(书签) ...my song

Wednesday, April 07, 2010

True Story -- Food for thought

Yes, as of 7 Apr, i took my first MC for work year 2010. All begins with a sore throat yesterday morning...bought Lozenges but din help..and it worsened at noon..then took early off to see doc. nite time worse...woke up in the middle of the nite feeling feverish...at 5am...was convinced that i cannot go to work...

Set that aside...an astonishing news, but it's a true story which happened to someone i know:

A letter from a wife to her husband:

阿伟:当你看到信息的时候,我已经在去日本的路上了,很感谢你对我一直的关爱,但是我不属于你的国度,我要的你不能给我,你很好,真的很好,除了不能给我想要的东西以 外,我一直呆在深圳是有原因的,其实回来之前我 就听说日本很好,很多人去了都发了,我不甘现 状,也想博一博,所以在那边的时候就已经开始在联系了,回来经常呆在深圳也是便于办证,对不起,请原谅我的自私,也许伤害了你,但人都是自私的,为了一己之私可以什么都做的,不要在留念我这种为了钱什么都做的人,为了钱我可以连我父母家人的劝告也不 听,当初为了要留在新加坡才跟你在一起的,但是 我发现新加坡那个地方不适合我,我的身体也不适 应那里,还老是一些怪怪的东西在我身边发生,那个泰国师傅说我不适合在新加坡,所以。。。现在我为了钱一个人偷偷去日本,可以说是众叛亲离了,但我不后悔。

你是一个很好的老公,但苦于你没有钱,我也不能在等在跟你苦熬,我很现实,我需要钱这点你是知道的,我没有时间在这样耗下去,所以我选择离开,不要在找我也不要在想我, 做过多的东西都是徒劳,我不会在回来了,你想想 鱼本来是生活在水里你要是硬把它放在陆地它必死 无疑,一个道理,就像我不能呆在新加坡一样。好好继续你的生活,找一个真正爱你的人,就当我是过眼云烟,一抹尘土。深埋了吧! 最后跟你爸妈说一声,对不起了,她们错爱了。

the marriage lasted for about 1 year...

戏剧性的开始,也匆匆戏剧性的结束。

对男主角来说,女主角的离开是好还是坏?

perhaps the 3 songs below suits the current story, all by one same singer:

泳儿-原来爱情那么难
作词:王雅君
作曲:李志源

为什么爱会下起雨来
为什么我们越走越散
为什么笑有点不自然
为什么我的爱有点不安
眼泪排山倒海再抵挡不了伤害
我们的爱结束在这个夜晚
春夏冬暖多需要有你的陪伴
此刻我一个人习惯孤单
爱最痛的呼喊是不能够再重来
多年后我却牢牢记在脑海
幸福再来我依然会充满期待
找回爱最初的幸福港湾

为什么爱会下起雨来
为什么我们越走越散
为什么笑有点不自然
为什么我的爱有点不安
眼泪排山倒海再抵挡不了伤害
我们的爱结束在这个夜晚
春夏冬暖多需要有你的陪伴
此刻我一个人习惯孤单
爱最痛的呼喊是不能够再重来
多年后我却牢牢记在脑海
幸福再来我依然会充满期待
找回爱最初的幸福港湾


眼泪排山倒海再抵挡不了伤害
我们的爱结束在这个夜晚
快乐太难太心酸
我才发现了孤单
原来爱情真那么难
原来爱情那么难



歌手:泳儿
离开以后

时间的步伐太快
来不及数节拍
欺骗自己你还在
眼泪却想不开
转身以后你怎样离开
我该继续等待
还是一个人去习惯这孤单
离开以后我才懂得了如何去爱
爱就不该计较伤害
我在空气里抱紧你最后的温暖
抱不住对你的依赖
离开以后我才懂得了如何去爱
懂得你的那些无奈
我不相信爱可以说放就放得开
现在我才终于明白
假如你不曾走开
我不听从安排
是否还继续相爱
当这是场意外
舍不舍得都只能说再见




泳儿-天使的决定
作曲:林俊杰
作曲:王雅君

两颗耀眼的星
在同一座城市互相辉映

两颗遥远的心
彼此吸引却不敢靠近
但我直觉很肯定
从你眼里我感到熟悉
同时等待流星
同时怕许愿后失去
最后我勇敢的爱上你
当时应该很激动我爱你
三个字守成秘密
谢谢你给过我爱情
日记里总是天气晴
在我的心里总有个角落不让谁靠近
谢谢你比我先放弃
让我有心痛的权利
别说对不起因为我还爱你


我的手心曾被谁握得好紧
爱像个卫星搜寻谁的心
有时谁太贪心天使就决定没收爱情
谢谢你给过我爱情
日记里总是天气晴
在我的心里总有个角落不让谁靠近
谢谢你比我先放弃
让我有心痛的权利
别说对不起因为我还爱你
谢谢你给过我爱情
日记里总是天气晴
在我的心里总有个角落为你~~~
谢谢你比我先放弃
好让我有心痛的权利
别说对不起因为我还爱你
我不曾忘记我们的回~忆

1 Comments:

Anonymous Your 'Naughty' Kwek said...

Hi, I am also a patient of Dr Kwek, coincidentally I am also a 'Kwek'. I know him since 2000 after I set up my hawker business with my mum at the market just besides his clinic. During these 10yrs I never fail to visit him whenever I am sick. Shortly after knowing his excellent medical skills, I brought my mum and sis along for treatment. A humbly doctor, my girlfriend, who is now my wife eventually also became his friend more than a 'doctor and patient'. He had witnessed me from a naughty boy to an adult, forming up a family and becoming a father of my 3 year old daughter. He is an educating brother, who supersedes the responsibility of a doctor. Practicing his unwavering principle more than a doctor, who never shuns losing his business revenues; yet scolded me over my wrong doings getting myself sick rather than happily seeing me fattening his wallets.

More than a year seeing him with no avail, clinic shutters down every time during my ailing visits, I read from some articles that he was diagnosed with cancer. I have always wanted to visit him giving him my morale support after so many unsuccessful attempts. Darkest moment came this morning receiving an extreme shock (which I have yet to overcome) when I called up called up his clinic to check his availability for a visit. However, heartrending news from his clinic assistant: "Dr Kwek already passed away last Thursday."

My hope to visit him unfortunately turns blind alongside a crashing blow. This day I always expected will never come to me again…
Dr Eric Kwek...RIP. Thank you so much for your care and concern during these 10 years. Your name, medical skills, care and passion in medicine will always be a leading example to all of us which will continue to live on our memories wherever you are.

6:07 PM  

Post a Comment

<< Home